FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Problem: Jeg kan ikke finde ud af hvilket billetordrenummer der skal bruges!
(Billedet er fra 2015 - men princippet er det samme! Det er de gult markerede cifre du anvender).

Problem: Skal jeg både oprettes som holdejer og som deltager/rytter?
Ja, det skal du. Du skal både oprette dig som holdejer, og når du har gjort det skal du - på lige fod med de øvrige - oprette dig som rytter. Hvis du altså skal køre med på holdet. Det skal du, fordi det ikke er alle holdejere som selv skal køre med på deres hold. Andre holdejere har købt op til 10 cykler - men skal kun cykle med på ét måske to af deres hold. Derfor skal du oprette dig som rytter på det/de hold du skal køre med på. Det er ikke nok kun at være holdejer.
Problem: Jeg er ikke oprettet i systemet, selv om jeg har købt billet hos billetten.dk?
Nej. Du er ikke oprettet i ØrBike systemet selv om du oprettede dig hos billetten.dk. Vort system tjekker din mail og dit billetnummer ift. billetten.dk, men er et selvstændigt system. Så du skal oprette dig fra bunden første gang du logger på tilmelding.orbike.dk - Start med at trykke opret konto.
(SE ØVERST PÅ DENNE SIDE!)
Problem: Jeg kan ikke finde min billet som jeg har fået tilsendt!
Hvis du ikke kan finde din billet, kan du kontakte billetten.dk direkte - info@billetten.dk eller på telefon 70 20 20 96. Så er de behjælpelig med at fremsende din billet igen. Det kan vi ikke som arrangør hjælpe med, da denne del er outsourcet til billetten.dk
Problem: Jeg har oprettet en deltager med forkert email.
Løsning: Slet deltageren og opret vedkommende med sammen oplysninger igen - men med korrekt email.
Problem: Jeg skal oprette mere end et hold. Hvad gør jeg med nr. 2 osv..?
Du skal gøre præcis som du gjorde ved hold nummer 1: Tryk på "Opret/Overdrag hold" - og fortsæt med at godkende dine billetter i systemet. Det er ikke afgørende hvordan du fordeler dine ryttere - bare de er registeret på én cykel, og der er mindst én deltager på hver cykel.
Opret/Overdrag hold
Problem: Jeg har glemt mit password.
Proceduren for nulstilling i forbindelse med tilmelding (beskrevet af uptime.dk):
1. Man trykker "glemt password" på login siden, skriver sin mail og trykker "Begynd password nulstilling".
2. Hvis der kommer en fejlbesked der, så eksisterer der ikke en bruger med den indtastede e-mail i tilmeldingssystemet.
3. Derefter får man en e-mail med et link, følg linket og udfyld formularen.
4. Når man bekræfter formularen, bliver ens password nulstillet og man bliver logget ind.
Problem: Vi er flere som anvender den samme email!
For at oprette flere brugere på f.eks. mail@orbike.dk, kan man skrive sådan her: "mail+bruger2@orbike.dk"
Alt mail der sendes til ovenstående vil gå til mail@orbike.dk, men tilmeldingssystemet vil se det som en unik email adresse. Det er vigtigt at det der står før "+" er alt det man normalt skriver før "@".
Mellem "+" og "@" kan man skrive tal og bogstaver (fra a-z), men ud over det er det valgfrit.
For at logge ind i systemet igen med den ekstra bruger skal man bruge hele den email adresse man skriver når man opretter sig, i ovenstående tilfælde "mail+bruger2@orbike.dk".
Vi har meget stort pres på fra nu af og indtil ØrBike eventet.
Vi er alle frivillige, så følg venligst vejledningen, læs venligst FAQ på denne her side. Systemet er gennemtestet og det virker. Alle spørgsmål til os omkring udfyldelse ender altid med at man finder ud af at man enten ikke har læst vejledningen eller man anvender forkert email.
Alle hold blev oprettet uden problemer sidste år.
Det som oftest går galt er, at man husker forkert hvilken email billetten er tilsendt til. Du skal anvende samme email som er anvendt hos billetten.dk da du købte den. Eller som du har fået billetterne tilsendt til.
Derfor:
TJEK DIN MAIL ADRESSE.